lørdag den 6. august 2011

Blogawards!

Jeg har modtaget ikke mindre end 3 blog-awards fra henholdsvis ævlebævle, Fox og Jane samt rikkerose. Jeg er beæret og rigtig glade for dem alle 3. Tak piger!!


 Reglerne er:
1. Man skal linke til den man har fået awarden af.
2. Man skal sende awarden videre til 5 bloggere der har færre end 100 faste læser.
3. Man skal svare på 5 spørgsmål.


1. spørgsmål
Hvorfor begyndte du at blogge?

Jeg er uddannet grafiker og via mit job, stødte jeg på diverse blogs, for snart længe siden. Jeg fik lysten til selv at blogge, men fik ikke rigtig gjort noget ved det. For 4 år siden fik jeg min datter, og i takt med at hun voksede sig større, fik jeg også sat min kreativitet lidt mere på plads. Hvad er jeg god til, hvad kan jeg lide at lave. Det gik op for mig, at kreativiteten, som egentlig altid har været i mit liv, er så stor en del af mig, at den ikke kan ignoreres. Den kreative side af mig er blevet sat mere i front end nogensinde, den er en stor del af min hverdag og det at have en blog, og at læse med hos andre, giver mig stor inspiration og lyst til selv at være kreativ. Jeg oprettede en blog, og fra første dag elskede jeg det bare.

2. spørgsmål
Hvilke blogs følger du?

Jeg læser mest med på kreative blog's.

3. spørgsmål
Favoritfarver?
Mine ynglingsfarver er gul, orange, lilla og brun. Gerne sammen. Jeg elsker også at kombinere rød og lyserød. Min datter har ofte disse 2 farver på samtidig. Hjemme hos os er grundfarven hvid, altså på vægge og møbler. Og så er der ellers faver overalt i form af tekstil, brugskunst, billeder, ja alt faktisk. Jeg elsker farver. Jo flere farver sammen jo bedre.

4. spørgsmål
Favoritfilm?  
Jeg kan godt lide danske film. Især "Lykkevej" har jeg set mange gange. Den er måske ikke noget specielt, men den taler til mig alligevel. Ellers kan jeg godt lide skuespillere som franskmanden Jean Reno. Han var bl.a. med i filmen "The Big Blue", som jeg elsker. På vores rejse var vi bla. forbi øen Amorgos i Grækenland, hvor filmen er optaget. På hotellet/baren, hvor skuespillerne boede, er der nu lavet en lille café, hvor de hver aften viser filmen udendørs på storskærm. Ejeren kender skuespillerne personligt. Det var en dejlig oplevelse.
Jeg kan også godt lide skuespilleren Kevin Spacey og især filmen American Beauty. Forleden så jeg filmen "Senna", om Formel 1 racerkøreren Ayrton Senna, der desværre døde alt for tidligt, kun 34 år gammel. Det er en film om et yderst talentfuldt og seriøst menneske, der samtidig besad evnen at være utrolig nærværende. Et godt menneske. Den satte sig hos mig, og jeg vil nok ikke glemme den foreløbig.

5. spørgsmål
Hvilke lande vil du besøge og hvorfor?
For 3 år siden sejlede vi afsted, med vores sejlbåd Mutte. Lærke var 1 år gammel og en stor del af hendes liv har hun været på farten. Vi sejlede gennem europas kanaler til Middelhavet. Vi tilbragte bl.a. et helt år i Grækenland. Nu er vi hjemme igen og prøver at skabe os en tilværelse her igen. Drømmen om at tage afsted igen engang i fremtiden er der selvfølgelig. Jeg har altid drømt om at sejle til Stillehavet i egen båd, og især til Påskeøen. Om det bliver til noget må tiden vise. Man bliver mere forsigtig når man bliver ældre og får børn... men nu må vi se.

Reglen er jo den at jeg så skal give den videre til 5 andre bloggere, med under 100 faste læsere. Der findes mange blog's derude det ved jeg. Men det er som om, at uanset hvilken blog jeg læser med på, så har de enten flere end 100 faste læsere eller også har de allerede modtaget denne award. Jeg lover at give den videre, hvis jeg støder på en skøn blog, der ikke har modtaget den endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar