onsdag den 14. september 2011

Man burde lave en liste...

... over ting man absolut ikke skal gøre. Øverst på min liste skal der stå, at man ikke skal sy sig i fingeren med sin symaskine. Og slet ikke så meget at nålen knækker og bliver siddende gennem fingeren. Bliver du dårlig? Så stop her... I må ikke spørge mig om hvad der skete, for jeg ved det ikke, det gik ret stærkt. Så så man mig græde (læs skrige) som pisket, mens Niels prøvede at berolige mig. Så så man mig være ved at besvime, mens Niels fik mig bugseret ind på sofaen, stadig hylende. Så så man mig ligge der med koldsved, mens Niels hev nålen gennem fingeren med en stor tang. Og der var det så, at jeg var ved at besvime anden gang, mens jeg stadig græd som pisket. Så var det overstået, indtil jeg fik kigget på fingeren og opdagede at tråden stadig sad gennem. Panik igen, men det fik han klaret lige så hurtigt, som når et plaster skal tages hurtigt af Lærke's knæ. Vupti, så var den væk også, og så græd jeg lige lidt mere. Måske lettelsestårer. I går var jeg så hos lægen og få en stivkrampevaccination. Uretfærdigt at man lige skal pines en gang mere.Jeg var hunderæd, men de er begyndt at give den i armen og ikke oppe i skuldren som tidligere. Det gjorde ondt dengang kan jeg huske, men nu kunne jeg knap nok mærke det. Nu sidder jeg så her med en kæmpe "træarm", hedder det det? Det gør i hvert fald nas og jeg kan næsten ikke løfte armen. Jeg har syet på symaskinen her til aften, men der skulle godt nok lige trækkes lidt luft ned i maven først...

P.S. Det skal lige siges at jeg var ret heldig. Nålen gik gennem den yderste del af neglen og ud på den anden side.Den ramte ikke knoglen eller led. Hvis det var tilfældet, havde det været noget mere kompliceret at få den ud igen. Det skal også lige siges at det faktisk gjorde overraskende lidt ondt. I følge min læge skyldes det tildels adrenalinen der pumper samt at det måske også bliver en smule lammet. Det var faktisk mere det at jeg kiggede på det samt tanken om at den skulle trækkes gennem fingeren, der fik mig til næsten at besvime. Håber ikke I har fået aftenkaffen galt i halen derude ) Måtte altså lige dele det med Jer :)

Her er hvad det er blevet til... (det var under syningen af blusen at det med nålen skete). Mon jeg nogensinde kommer til at elske den bluse? Det gør jeg nok. Lærke elsker den allerede.

 







1 kommentar:

  1. Stakkels stakkels dig, jeg er egentlig god til det med nåle, har tit vaccineret mig selv til rejser og været i fertilitet behandling, men den der tror jeg altså også jeg havde skreget over. Du kan godt se at blive glad for blusen der er altså flot og nederdelen også

    SvarSlet